De veilige verbinding naar het IaaS-platform

Steeds vaker adviseren we een IaaS- oftewel cloudoplossing. Ook voor Stichting de Tussenvoorziening maakten we een aansluiting op het IaaS-platform. Een oplossing die niet alleen veilig is, maar ook eenvoudig in het beheer is én niet te veel kost.

Stichting de Tussenvoorziening heeft een aantal vestigingen met elk een eigen receptie waar veel telefoontjes binnen komen. Elke locatie heeft zijn eigen eisen en wensen op het gebied van telefonie.

De oplossing

Stichting de Tussenvoorziening is al heel lang klant bij Phylax ICT. Zo stapte de organisatie incl. alle vestigingen eerder over naar een Phylax hosted telefonie oplossing. Phylax ICT levert de stichting nu twee soorten verbindingen:   

  • Fiber voor de grotere vestigingen.
  • ADSL/VDSL voor de kleinere vestigingen (ook afhankelijk van de beschikbaarheid op de locatie).

Bij de vestigingen die meer dan drie telefoonaansluitingen nodig hebben van de door ons geleverde VoIP oplossing, wordt in geval van de DSL verbinding een extra DSL verbinding geleverd die alleen voor VoIP bruikbaar is.

Bij vestigingen waar fiber aangesloten is en waar meer dan drie telefoonaansluitingen zijn, wordt op de fiber verbinding een extra VLAN aangesloten die verbinding maakt met de VoIP oplossing. Een VLAN is een tweede verbinding op de fiber aansluiting.

Alle verbindingen met betrekking tot internet zijn opgenomen in een IP-VPN. Dat betekent dat de verbinding direct met de firewall verbindt in AMS2. De firewall in het datacenter regelt vervolgens de ontsluiting naar het internet of de IaaS oplossing (Uniserver) in AMS5. Tussen de firewall in AMS2 en de IaaS oplossing in AMS5 loopt een directe fiber. Hierdoor is er een ‘gesloten’ netwerk tussen de vestigingen en de IaaS oplossing, zoals u in deze tekening kunt zien:

De voordelen

  • Op de locaties zijn geen firewalls meer nodig. U hoeft dus niet te investeren in hardware of het beheer ervan.
  • De verbinding naar het datacenter heeft geen contact met internet waardoor het veiliger is
  • Het onderhoud van de IP-VPN wordt verzorgd door Phylax ICT
  • Het toevoegen van een vestiging of verbinding is eenvoudig.

Stichting de Tussenvoorziening is erg tevreden over de oplossing die Phylax ICT heeft geboden. Wilt u meer weten over verbindingen naar IaaS-platformen? Bent u benieuwd of deze oplossing ook past bij uw wensen en eisen? Neem dan vrijblijvend contact op met Edwin Bouwens via 088- 0072123 of ebouwens@phylax.nlDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

VOIP

Hosted Telefonie heeft veel voordelen ten opzichte van traditionele telefonie met een vaste telefooncentrale: lagere kosten, hogere betrouwbaarheid en meer gebruiksgemak!

Daarom raadt Phylax ICT steeds vaker hosted telefonie oftewel hosted VoIP aan. Daarbij wordt geen gebruik gemaakt van een vaste telefooncentrale die op een fysieke locatie staat, maar gaat alles via de cloud. Spraak wordt via het internet of een ander IP-datanetwerk getransporteerd: Voice over IP.

Stichting de Tussenvoorziening omvat  een aantal verschillende welzijnsvoorzieningen die op twaalf verschillende locaties gelegen zijn. Elke locatie heeft een eigen receptie met verschillende eisen en wensen op het gebied van telefonie.  Overal was verschillende telefonie-apparatuur en inmiddels was het onduidelijk geworden hoeveel telefoonlijnen er waren. Een mooie uitdaging dus.

Onze oplossing

De stichting is met al haar locaties overgestapt naar een Phylax hosted telefonie oplossing. Sommige locaties kregen alleen de basisfunctionaliteit, anderen hebben gekozen voor uitgebreidere functies zoals telefonische spreekuren op aparte nummers met individuele wachtrijen.

Het project werd gefaseerd uitgevoerd in twee jaar. In die tijd zijn de locaties van de stichting geen moment onbereikbaar geweest. Alle bestaande telefoonnummers zijn behouden gebleven. 

De voordelen

  • Directe doorkiesnummers voor alle medewerkers.
  • Flexplekken met inlog functionaliteit telefonie.
  • Software op PC om nummers te kiezen en beschikbaarheid van collega’s te kunnen inzien.
  • Recepties werken met receptie software.
  • Eén technologie voor alle locaties en gebruikers.
  • Integratie ICT en telefonie.
  • Recepties kunnen elkaars wachtrijen overnemen met receptie software.
  • Onderling bellen tussen locaties is gratis.
  • Flexibele kosten structuur: betalen per gebruiker en alleen voor de functionaliteit die wordt gebruikt.
  • Overal inzage in belkosten.

Het resultaat

Aanschaf en onderhoud van hosted telefonie is aanzienlijk goedkoper dan bij een vaste telefooncentrale. Wij besparen voor onze klanten gemiddeld 30-40 procent. Bovendien bent u met mobiele telefonie beter bereikbaar. Op iedere locatie met een internetverbinding kunt u voortaan bellen, dus ook vanaf huis. Dit past perfect bij Het Nieuwe Werken. Ook smartphones kunnen aan de centrale gekoppeld worden, zodat u mobiel kunt bellen via het zakelijke nummer. En bij calamiteiten op kantoor, zoals brand, draait de telefooncentrale gewoon door.

Kortom: genoeg redenen om voor hosted telefonie te kiezen. Sluit dit aan bij uw wensen en eisen? Neem dan vrijblijvend contact op met Martijn Frank via 088- 0072128 of mfrank@phylax.nl. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Interesse?

Wilt u meer weten over onze dienstverlening, neem dan contact met ons op. We maken graag een afspraak om u er meer over te vertellen.

Neem contact op met ons

Kantoor Made

Zuideindsestraat 76
4921 XN Made

Tel: +31 88 0072100

Kantoor Den Bosch

Pelssingel 20
5212 PA Den Bosch

Tel: +31 88 0072100

Kantoor Bergeijk

Stökskesweg 9
5571 TJ Bergeijk

Tel: +31 88 0072100

Interesse?

Wilt u meer weten over onze dienstverlening, neem dan contact met ons op. We maken graag een afspraak om u er meer over te vertellen.

Neem contact op met ons

Kantoor Made

Zuideindsestraat 76
4921 XN Made

Tel: +31 88 0072100

Kantoor Bergeijk

Stökskesweg 9
5571 TJ Bergeijk

Tel: +31 88 0072100

Kantoor Den Bosch

Pelssingel 20
5212 PA Den Bosch

Tel: +31 88 0072100